onsdag 24. september 2008

Bruk kvalitetstid på deg selv.



En varm dusj får deg til å tenke - bedre tanker. Jeg tror følelsen av å være ren hjelper tankegangen din på en positiv måte. Om du har en kjip dag, bruk kvelden på "meg selv-tid" Ta deg en lang, varm dusj, plei deg selv og vask deg inn i aroma som får deg til å føle deg glansmyk. Legg deg på sofaen med en varm te og ansiktsmaske.

Det har min kveld gått til. - Etter en stressende tur på Ikea og timer med lekser og lesing. Det er utrolig hvor mye en stressende og ubekvem hverdag kan ødelegge deg, og få selvfølelsen til å synke. Etter jeg startet på mitt 3. år på vidregående er livet bare et stort kaos. Jeg har et tomrom som ikke kan fylles. Kroppen kjennes stiv og muskler klarer ikke slappe av. Jeg klarer ikke finne ro. Det skal bli deilig med høstferie. Jeg har bestemt meg for å bli med Steffen til Larvik et par dager. Der skal jeg bruke meg selv-tiden min på lange turer i fjellene.

Jeg har også fått oppleve noe nytt i dag. Før jeg skaffet meg hund, lette jeg etter mye informasjon, og snublet over en artikkel om gjenferd. Om hunden din febrilsk knurrer og pjeffer ut i løse luften, kan gjenferd være svaret.Dette har min kjære Elita gjort hele kvelden. Uten atr jeg forstår hvorfor. Det er ingen utenfor, og det er heller ikke støy fra naboer. Jeg er ikke redd, men jeg skremmer meg selv. Heretter skal jeg -ikke- sove alene.

Tror dere på gjenferd?

29 kommentarer:

Lenieløw sa...

For å si det sånn, så har en del historier som har skjedd med meg når det gjelder unaturlige ting som skjer.. Nå er det flere i familien som bekrefter det jeg har opplevd, så jaa. jeg tror på gjenferd.

Anonym sa...

Er enig! Masse som skjer som vi ikke ser eller vet om. Skummelt!
-Hva skjøpte du på ikea? :D
Kan du legge ut bilder av hva outfitten din er om dagen?

Anonym sa...

Er enig! Masse som skjer som vi ikke ser eller vet om. Skummelt!
-Hva skjøpte du på ikea? :D
Kan du legge ut bilder av hva outfitten din er om dagen?

Anonym sa...

Kanskje vi sees i Larvik da, Louise :) Drar dit i høstferien jeg og ;D

Anonym sa...

haha, tror du på spøkjelser?

Louise Angelica sa...

Jeg kjøpte meg noen esken, og masse planter. Eller grønne planter :) Karla, det hadde vært kos. Hvor i Larvik skal du? Spøkelser og gjenferd er ikke det samme. Jeg tror på gjenferd ja. Eller, jeg har et åpent sinn.

Anonym sa...

Louise, hva mener du er forkjell på spøkelser og gjenferd da? Slå opp gjenferd i en engelsk ordbok og du får GHOST, slå opp ghost i en norsk ordbok og du får SPØKELSE =)

Louise Angelica sa...

Jeg trenger ikke å slå opp. Spøkelser er lakentroll, men gjenferd er sånne i "The others"

Anonym sa...

Nei, spøkelser er er annet ord for gjenferd, mer rettet mot barn;) Er samme greia da dust

Anonym sa...

Svar på de tidligere innleggene også da

Louise Angelica sa...

Nei, spøkelser kan fly, og har hvite laken over seg. Gjenferd linger på de i U-hu, bare de er gjennomsiktige. De kan ikke fly, de kan bare knipse med fingeren så er de der de selv ønsker. Gjenferd tramper i etasjen over deg om natten, spøkelsene bare flyr rundt og lager lyder. To helt forskjellige ting! Spør om du vil vite mer :)

Anonym sa...

Du tar helt feil, sorry Louise:P Er bare to forskjellige ord med samme betydning. Kanskje heller DU skal spørre noen

Louise Angelica sa...

Ironi fra min side, hm?

Anonym sa...

Ironi fordi du ikke aner hva du snakker om og fordi du vet du tok feil

Anonym sa...

Skulle ikke du lage en post om russeklær før fristen gikk ut? :)
Jeg venter på den..! Fristen går jo ut imorgen..Begynner å bli litt sent!

Kan ikke du legge ut russekortet ditt også? Hadde vært gøy å se:D

Jeg tror på gjenferd..Har selv sett skikkelser

M.

Louise Angelica sa...

Jeg står fremdeles for min mening!

Anonym sa...

Kan vi ikke heller begynne å GRINE fordi anonym er BEST på å slå opp i ordboken og finne definisjonen av forskjellige ting?

skjerp deg.
Spøkelser er noe man forteller BARN om, de har som oftest hvitt laken over hodet md to hull i, men det kan også være svart. De har også raslende lenker.
hvordan jeg vet dette? AH - fordi jeg jobber i barnehage og der er det se-og-lær bok (noe du kanskje burde tittet litt i?) med bilde og FORKLARING på hva et spøkelse er. Tada!:)

Anonym sa...

Hva bruker du før du tar Sminke på deg? hva bruker du til huden siden huden din er veldig fin?

Anonym sa...

Kjenner du noen i Larvik eller?

Anette sa...

hm,er ikke helt sikker. Noen ganger så skjer det litt merkelige tinger på rommet mitt(som ligger i kjelleren) som at skuffer plutselig er åpnet. Og jeg er ganske så sikker på at jeg ikke hadde åpnet den. og en gang slo DVD'n seg på;o

Oda sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Hadde jeg vært deg Louise hadde jeg blitt meget oppgitt når folk hele tiden skal "ta" deg på alt.
jeg leser bloggen din stadig, og har fått med meg hvor slemme ting kan skrive (fra tiden du hadde piczo også).
du kan tenke sånn at den ene halvparten,de menneskene som ikke liker deg/misliker deg/ "hater" deg de er med på å fremme deg - gjøre deg kjent blandt folk.
så er det også den andre halvparten som ser opp til deg, beundrer deg og støtter deg.
derfor blir det mange som etterhvert vet hvem du er fordi det er to halparter som diskuterer "om deg".
folk får altså en slags mening om deg, og du blir et tema blandt mange på både godt og vondt.
hat/elsk forhold er egentlig kjekt for å gjøre seg kjent, folk forbinner deg meg noe.

Anonym sa...

du virker ikke like forelsket i steffen som du var i rene...

Anonym sa...

Hvor lenge har du og Steffen vært sammen?

Anonym sa...

Ja :( Det fins noe mer mellom himmel og jord!

Anonym sa...

Hvem er du til å si at hun ikke virker like forelsket i steffen som hun var i rene?

Caroline sa...

Folk slenger dritt til deg, kun fordi de er sjalu på deg !
For du er jo døds pen.. Ingen kan jo nesten måle seg med deg, du er jo naturlig perfekt !

Kjempe fin blogg du har, titter ofte innom : )

Go'klem : )

Anonym sa...

så deg i videoen til madcon idag! den ble bra! :)

Anonym sa...

Søta, jeg så du hadde svart nå ;p Hehe. Jeg var litt overalt egentlig. Var fram og tilbake mellom Stavern-Larvik hele tida, var tilogmed i Oslo en tur. Men så jo på et innlegg litt lenger oppe at du ikke var i Larvik likevel. Synd, men håper vi møtast en annen gang. BEST blogg, btw ;*