fredag 5. september 2008

Både i pose og sekk

Det var deilig å komme hjem fra jobb i Lillehammer. Den første dagen valgte jeg å sitte inne på min SAS suite. Jeg valgte å ikke bli med resten av bankiaden ut på byen, rett og slett fordi jeg vil nyte en deilig kveld på rommet. Det holdt med en fire timers togtur med 1300 drikkende passasjerer. Jeg var fotograf og trivdes godt med det. Fikk noen gode fylle-jobbtilbud og. Jeg ble vartet opp med pepperbiff og vin. Til dessert spiste jeg opp alt godteriet i minibaren. Herlighet så skjønt det er å bo på hotell. Når jeg blir stor og rik skal jeg flytte inn på SAS hotellet i Oslo.

Var en tur innom parfymeriet for å kjøpe ny svamp til Kanebo pudderet mitt på fredag, og møtte på en hyggelig dame som klarte å overtale meg til å kjøpe både ny foundation og mascara. Ikke at jeg er så vanskelig å overtale(?) Så når jeg får penger skal jeg tilbake og kjøpe mer. Har egentlig laget en liten video til dere, men droppet å publisere den. Skal prøve å få laget en ny.

..Er vi lei av mensen og deres bivirkninger? Ja, det er vi! Jeg er lei av at kroppen sier i fra én uke i forveien, så ryggsmertene kommer, magesmertene og ikke minst kvisene. Hva er det ikke vi kvinner ikke går igjennom. Heldigvis har jeg en forståelsesfull kjæreste som bare smiler og sier jeg er søt når huden er full av kviser. Han holder rundt meg og stryker meg i håret når jeg har ryggsmerter og ikke minst lager god mat til meg når jeg har vondt i magen. Ingenting er bedre enn en gutt som forstår seg på det, og gir deg en klapp på skulderen.

Det er forresten en annen ting jeg har glemt å nevne. Vet at lesere blir skremt av reklame, og ikke minst skult reklame. Derfor skal jeg gjøre en vri. Og lage åpen reklame :-) Nemlig for kjæresten min sitt klesmerke. Han fortjener det. Steffen og kompisen hans, Mats (med hjelp av Steffen's pappa), har de opprettet et snowboardmerke med navn Freedom weathergear. Det er ganske så nytt, så har enda ikke rukket å bli så kjent. Klærne selges på internett. Frem til nå er det bare laget gutteklær (men hvem sier vel nei takk til det?). Men med en liten touch av mine ideer skal vi nok få noen tøffe jenteklær ut på markedet snart.

Allsang på Grensen, takk til dere for alle sangene som er klistret fast med tyggis på hjernen min.

Jeg har nettopp bakt kake til Mia, som jeg skal ha med på skolen i morgen. Hun har nemlig bursdag om 26 minutter. Hurra! Jeg har også vært på flere visninger med mutters i dag. Vi er nemlig snart på flyttefot. Senere dro vi på café "Hos Lene.." og hjemme ventet kjæresten min på meg. Det sto mellom å melde seg på Frøken Norge - eller ikke. Guess what? I did. Så nå får jeg oppdatere litt inne på den siden og. Føler meg virkelig latterlig, men tro meg, gjorde det kun for moroskyld. Nå skal kjæresten min og jeg legge meg. Vi blogges.

Hurra for aktive blogglesere!

37 kommentarer:

Anonym sa...

Har ikke helt skjønt hva du gjorde i Lillehammer jeg..?

Anonym sa...

mennesker som melder seg på frøken norge må ha en vedlig høy slevilitt og tror at de er verdens penese ja, jeg hadde også følt me latterlig!!

Anonym sa...

du hakke høyden til frøken norge, de om vinner er so regel rund 172 og opppover

I sa...

Så gøy at kjæresten din står bak Freedom Weathergear. Mener en kompis har en jakke derfra, sort og rød stripete, hvis jeg ikke surrer. Åh, elsker snowboard og de digre jakkene. Superbehagelig.

Synes det er kult at du har meldt deg på Frøken Norge også. Du er jo veldig pen og har vel ingenting å tape på det. Gøy å se hvor langt man kommer :o) Har høyde så mye å si egentlig?

Og ja, mensen er noe herk. Men bra å ha en snill og god kjæreste da :o)

Synes bloggen din er kjempefin.

Er det forresten bare én vgs som heter Akademiet i Oslo?

Klem fra Ida

Anonym sa...

Jenter som melder seg på frøken norge trenger vel ikke nødvendigvis å ha så jævlig høy selvtilitt? Jeg har ikke det, men kunne likevel tenkt meg å meldt meg på. Bare for gøy, for å se hvor langt jeg kommer:-)
Men så morsomt at du har meldt deg på da Louise! Tror du har en god sjanse, har sett mange pene jenter, men ingen som har et utseende som er nærmere perfekt enn deg. Du virker også smart og fornuftig, og med både utseendet og personligheten tror jeg som sagt at du kan komme langt! Høyden er vel ikke så vesentlig..

Melissa Brende sa...

Så utrolig gøy at du har meldt deg på. Du har store muligheter til å nå langt med det utseende du har! Så masse lykke til :-D

Anonym sa...

Legg ut bilde av kjole og div som du kjøpte deg på metro da:D morro å se, og om du har kjøpt deg noe annet!

klem

Anonym sa...

Hvilken foundation har du kjøpt?
Legg ut videoen da :) Blir bra det :)
Kjempe bra blogg!

Anonym sa...

skjønner ikke hva menes med perfekt synes ikke hun er så mye penere enn alle andre som har meld seg på, noen av de jentene er jo bare nydelige, louise har ikke et typisk modell/frøkennorge ansikt.

Cicilie Blakkisrud sa...

Morsomt å se alle de sjalu snuppene rakke ned på denne uskyldige jenta, hu er nydelig, punktum. Lykke til i Frøken Norge Louise :-)

Anonym sa...

Vel, gikk gjennom de påmeldte.. og for å si det sånn, hun er penere enn de fleste der inne. Selvfølgelig var det mange utrolig pene, men også en stoor del oversminka fjortisjenter

Anonym sa...

Hei, du er dritpen! Hva slags rase er Elita ? ;)

Anonym sa...

bare fordi vi alle mennesker er forskjellige inivider og har forsjellig smak på mat og utseende, betyr et at man ikek er misunelig hvis man er uenig;-)hVA OM vi alle hade likt en samme gutten? takk for at vi ikke liker det samme,ikke alle kommer til å tro at louise er pen, og om hun eller dere ikke takler det så takler dere ikke myye i livet" :)Bra blogg:-)
Synes forresten det er en blogg ikke en sie er man skal diskutere utseende til henne som dkriver bloggen:-p
Jeg bare påpekte at vi mennesker har forskjellug smak!

Angela.I.D sa...

så bra du har meldt deg på frøken norge! tror du kommer langt ;)

lykke til!

Anonym sa...

Huff, seriøst. Jeg synes så synd på deg jeg Louise, at jeg blir helt oppgitt..
Kom over en person tidligere idag som både kopierer din stil og prøver å kopiere "livsstilen" din. Vedkommende har bilde av seg selv med nesten maken øredobber som du selv lagde med perler i forskjellige farger, pluss at hun har samme hvite topp som du har på noen bilder av deg. Ikke nok med det, hun har klart å ordne seg en shoot med Erlend.
Du vet helt sikkert hvem jeg snakker om,så nevner ingen navn. Ville bare fortelle at jeg har full forståelse for at du blir lei av sånn her. Du er jo ei nydelig jente:-)

Camilla Didriksen sa...

Så koselig blogg du hadde :)

Anonym sa...

Nå måtte jeg virkelig le!! Er det Bare Louise som har perle øredobber? Og ph med Erlend er det mange som har vært med på :))

Anonym sa...

Helt enig med deg, "anonym."
Det er mange jenter OG gutter som har hatt photoshooter med Erlend, jenta er jo bare heldig hvss hun har fått en photo-shot med han. Dette er ikke en side for krittiker, men koselige tilbakemeldinger, ja.

Anonym sa...

Tror Louise skjønner det selv hva jeg mener:-)
Jeg skulle gjerne lagt inn et bilde av åssen hun har "kopiert" stilen, med faktisk å kle seg helt likt også! Som f.eks de bildene Louise har tatt i grå tee, skinnjakke og lakktights.

Anonym sa...

"Karinal" høres ut som om du er misunneliig?? hva er du ute etter når du snakker om jenta som "kopierer" ?
Har ikke du utsende så har noenan andre lov til og ah det.

Anonym sa...

jeg vet hvem du snakker om. valentina, right? største copycaten ever.. for helt fnatt av den jenta.

Anonym sa...

Er det mulig og prate mer om ei jente enn Louise på sin egen blogg?
Leer meg i hjel!!!!

Anonym sa...

Lykke til i Frk. Norge,Louise. Du har utstråling og utseende til å nå langt:) Copycats er utrolig irriterende, kjenner andre som sliter med samme problem. Men som jeg sa til hu andre også så er positivt også da med at folk ønsker å kopiere deg, det viser at du har det spesielle ekstra:)
Når det gjelder MF bør de være litt mere kresne på hvem de drar inn i byrået.Hvis hvem som helst kommer inn mister det litt av seriøsiteten og det glamourøse.og utrolig dårlig mot de som er i byrået. det rammer jo dem også hvis oppdragsgivere ser på byrået som litt useriøst. Men som sagt lykke til i konkurransen, slå knock out på de andre jentene:)Finner ikke profilen din på www.froken.no :S

Anonym sa...

Du burde oppdatere litt oftere! Ellers en bra blogg:)

StineAndersen sa...

Mange moro anynome kritikere her. :-)
Lykke til i frøken Norge, Louise.

Anonym sa...

Vekker det her noen tanker?

http://i33.tinypic.com/2l8hvtl.jpg

http://i33.tinypic.com/35l6k3d.jpg


For å være ærlig er jeg ikke så veldig usikker på om det er denne jenta som kommenterer litt imot meg her, under navnet anonym:)

- Du må forresten bare fjerne dette innlegget. Ville bare vise hva jeg mente.

Anonym sa...

jajaja alle i bloggverdnen vet det er valentina

men what the fuck karina l, jeg ser deg slenge drit og hvem faen bryr seg om de har på samme klær? halve karl johans jenter går med thigts og skinnjakke! du er bare ute etter å skape drama! ;)

Anonym sa...

Helt enig!

Anonym sa...

Kan en av dere sende meg linken til Louise's profil på føken Norge? :)

Anonym sa...

Jævla tapere som skal rakke ned på alt og alle fordi dere ikke har bedre ting å gjøre. Ta og skjerp dere! Latextights og ”perleøredobber” er det jo mange som har.

Anonym sa...

Haha, skal vedde på at "anonym" som er i mot karina l er en og samme person xP Bare se på klokkeslettene på feks. det siste innlegget. 09.31, 09.32. Haha:P Hadde ikke forundret meg om det var Valentina:P

Men synes det er unødvendig at bloggen til Louise skal bli nærmest et diskusjonsforum. Synes folk kan holde seg til å komme med fornuftig ris og ros, ikke andre uvesentlige ting:-)

Anonym sa...

Er sikker på at Karina l og Andrea er samme person:))

Anonym sa...

Du er ganske dårlig på å svare på kommentarer og oppdatere bloggen din må jeg si. Greit nok du ikke får tid til å oppdatere hele tiden, men da burde du hvertfall ta deg litt tid til å svare de som faktisk leser bloggen din.

Anonym sa...

Ja, denne bloggen begynner å bli kjedelig. Du legger inn innlegg når du får tid, leserne oppfyller ønsket ditt om å være aktive, også svarer du aldri! se på forrige innlegg f.eks, en haug av spørsmål, men du har ikke svart ett eneste ett! skjønner godt at du ikke gidder å svare på uvesentlig kritikk, men mange spør om helt andre ting

Anonym sa...

Vel, det er det ikke ;P hoho. Hvis jeg skulle skrevet et slikt innlegg, hadde jeg ikke vært redd for å bruke navnet mitt.

Susanne Halvorsen sa...

lykke til i Frøken Norge Louise! Du kan nå langt med din NATURLIGE skjønnhet! for du er faktisk utrolig pen uten sminke! :-)

Men også en kommentar til alt som det skrives om her; kan ikke fatte at det er så galt å ha samme klær som en annen? Altså, om jeg ser Louise har et fint antrekk på et bilde, som jeg gjerne har lyst på selv, spør jeg hvor hun har kjøpt det, og så kjøper jeg det selv :D Gud, kan ikke fatte at det kan være et problem, klærne er jo i butikken for at folk skal kjøpe dem! Og man kan ikke regne med å være den eneste med akkurat det plagget ;P ellers, luvluv til Louise;*

Louise Angelica sa...

Jeg var fotograf i Lillehammer :) Jeg vet at høyde ikke har like mye å si, som i f.eks. i Top model. Tusen takk, Ida Bethina. Det er kun én Akademiet skole i Oslo, ja. Legger ut bilde av kjolen osv på fredag, skal ha den på i bursdagen til Mia, så da kan dere titte :) Jeg kjøpte både HR foundation og mascara. Elita er en blanding av chihuahua og spaniel. Hun er 95% chihuahua. Ja, dere! La oss ikke diskutere dette mer. :-) Håper dere har det fint, alle sammen. Stor hilsen