lørdag 20. september 2008

Opplevd mye på kort tid


Ettersom dette kun er en weekendtur til Danmark, må det gjøres kort og godt. Fredag morgen dro vi en time senere en planlagt, enkel forklaring - to jenter på tur. Da vi ankommer et sted ute i goglemok (i Sverige, etter å ha kjørt langt om lenge) er vi begge så trøtte at vi parkerer bilen og sover en halvtime. Jeg derimot, har sovet nesten fire timer allerede, så det er jo forståelig at mamma blir en smule sjalu på meg som bare ligger der og snorker, mens hun må kjøre. Da vi til sist ankom Danmark, dro vi rett på Field's. Som er et gedigent kjøpesenter. Der var vi til det stengte, og lengre enn det, etter å ha brukt noen tusenlapper på tull. Der var dag 1 omme.


Dag 2 sto vi tidlig opp for å spise "morgenmad" med familien vi sover hos, som er gode venner av mamma. Vi dro på kirkegården for å besøke mormor. For dere som ikke vet, er jeg dansk og har familie her. Så besøkte vi onkel, og på'n igjen med shopping. Vi diskuterte lenge om vi skulle dra tilbake på Field's, eller København sentrum. Vi valgte sentrum, og neimen var vi ikke glade for det. Der klarte vi å svi av noen tusenlapper til - men ikke på tull. Da vi til sist endelig var ferdig, satte vi oss ned for å spise en deilig, dansk hotdog og høre på indianerne spille i gatene. Køben er en herlig by! I morgen skal vi besøke morfar, som jeg ikke har sett på mange år, og deretter dra hjemover. En kjempe, kjempe fin tur :-) Glad i mammaen min, jeg!

68 kommentarer:

Anonym sa...

Så masse fint :D
Er det lykkearmbåndet?

/Martine

Anonym sa...

ah, du er så utrolig pen!
hvor er den hvite t-skjorten fra?:)
har du hatt det fint så langt? :-)

klem

Anonym sa...

Jeg elsker Danmark, særlig københavn og sæby, utrolig koselige byer og veldig mange bra butikker i køben!
og de hotdogene er kjempegode! :D

Inga - Sofie sa...

Så koselig! Jeg også kunne tenkt meg shopping i Danmark, blir noe helt annet enn i Norge! København er jo en kjempefin by i tillegg :)

Anonym sa...

Er du helt eller halvt dansk?
Og hvor har du kjøpt den korte sorte jakken du har på? Du er dødspen!

Anonym sa...

"Danmark er en herlig by!"
jeg er helt enig :)

Anonym sa...

"Danmark er en herlig by!"
jeg er helt enig :)

Anonym sa...

Hadde vært koselig med en video blogg der du snakker om et eller annet ;p fin blogg! du er veldig pen & veldig fine bilder av deg!

Anonym sa...

søt blogg!
hvor er skoene du går med på bildene?
Stilige ;D

Anonym sa...

Hvor kommer skoene du går med på bildene fra? * hehe,sorry,skrev feil.

Anonym sa...

er faregn din også dansk?:P
danmark er en flot by- stemmer det!

Anonym sa...

Hvor har du kjøpt buksene dine? Herlig med tur til Danmark :-) Plott by!

Anonym sa...

Danmark er ikke mye fint land!
Blitt kåra til verdens styggeste språk og faktisk de styggeste jentene. haha. Nei, fysh, Søppel land. uff..

Anonym sa...

Er det armbånet ekte eller har du kjøpt det på veromoda? :P

Anonym sa...

Det må være verdens dårligste kopi av lykkearmbånd:P Juggel

Anonym sa...

Er du veldig glad i fake eller noe? Fordi armbåndet og skjerfet er jo ikke ekte

Anonym sa...

Men la jenta få kjøpe hva hun vil da, det er jo hun som skal gå med det - ikke dere ;s.
Liker bloggen din Louise :)

Anonym sa...

Hvilken str kjøpte du de nike og reebok skoene i?

Anonym sa...

Skjer med "Danmark er en fin by".. Det er vel et land, er det ikke?

Anonym sa...

Hvor har du kjøpt buksen?

Anonym sa...

Hvor mye kostet den?

Anonym sa...

Hahahahaha.. Ja, og Norge er en verdensdel, eller hva louiseSMARTASSangelica?

Anonym sa...

jævlig kule reebok sko, men bare et spm. Er det ikke flaut å skrive slik at alle kan lese at du får ting av moren din hele tiden? Ikke så veldig selvstendig akkurat? Ellers virker du jo som en fornuftig jente, men ikke gå for det mamma og pappas "lille jente" image hele tiden..
Men for all del, ikke frekt ment.. ;)

Anonym sa...

herregud, gjør det noe det da at man er mammas og pappas jente??har da ikke noe med selvstendighet å gjøre.Viser heller at man ikke er så jævlig opprørsk og at man kanskje har litt mere mellom øra.Fint forhold til foreldrene er det beste som fins.de vil alltid være der..og at foreldrene kjøper ting til deg er da bare en fordel...kan bruke pengene dine på noe annet..slutt å vær så misunnerlig....

Angela.I.D sa...

likte de nike skoa. :) veldig fine. og de skoa du hadde på bildene, de va meget pene. :)

Susanne Halvorsen sa...

''Danmark er en fin by'' Hihi, må le litt av den :P Land mener du vel<3

Anonym sa...

Hva skjer med FHM, kommer du i bladet eller ikke?

Anonym sa...

Hvor har du kjøpt buksen og den hvite toppen og svar jakka?

Anonym sa...

Hei! Kan du skjekke hva den nike jakken heter? Hvilket nr og navn den har? :D *Står på insiden av jakken, den lille lappen tenker jeg meg*

Anonym sa...

hvor har du kjøpt skoene/jakken ? :-)
digget det.

Louise Angelica sa...

Martine, jeg aner ikke hva et lykkearmbånd er. Fant dette i en liten søt kineser sjappe, og det var så søtt at jeg bare måtte ha det. Den hvite singleten er fra H&M. Jeg har hatt en kjempe fin helg, takk som spør! :) Jeg er kun halvt dansk. Arvet fra mams ;) Den sorte jakken er fra GT. Innlegget var skrevet om natten, og jeg merket ikke at jeg skrev feil. Vet jo så klart at Danmark er et land, og at Køben er en by. Latterlig å kommentere! "Finn 5 feil"? Skoene er fra Din sko. Pappa er norsk! Buksene er fra GT. Om jeg er glad i fake? Jeg kjøpte skjerfet fordi det passet til det jeg hadde på meg. Og det er ikke en gang en lookalike Burberry, så legg opp? Begge skoene er i str 37. Hvor i all verden har jeg skrevet at jeg har fått alt dette av mamma? Nada! Alt dette har jeg kjøpt selv. Jeg tjener da mine egne penger! Og om jeg hadde fått alt dette, så nei! Jeg hadde ikke vært flau overhodet! Jeg har lagt FHM litt til side, og har sagt at jeg selv tar opp kontakten om jeg så skulle vært interessert igjen. Det står ikke noe lapp på jakken, ettersom man kan bruke den begge veier. Fåes sikkert kjøpt på nettet. Skoene er fra noen danske butikker jeg ikke aner navnet på. Jakken er kjøpt i Nike butikk :)

Anonym sa...

Hvordan ser den hvite toppen ut? er det stropper, eller? den var veldig fin til å ha i sånn kledning! :-)

Anonym sa...

Når er buksen fra GT kjøpt? :-)

Anonym sa...

Er for dumt å si at det IKKE er lookalike burberry, for det ser enhver idiot. At du ikke har råd til ekte, er vel mer riktig svar

Anonym sa...

det virker som om du ikke tåler kritikk..

og vet du egentlig hva nada betyr??

"Hvor i all verden har jeg skrevet at jeg har fått alt dette av mamma? Nada!"

hahahhahahahahahaha DUM

Louise Angelica sa...

Vær så snill a? Tåler kritikk, men det får være måte på hva man skal kristisere. Nada betyr null!

Anonym sa...

Dere som bare er ute etter å skrive dritt, legg opp a! Har dere verkelig så lite og gjøre at dere må finne på så unødvendige ting?!

Anonym sa...

Hei, hva slags foundation bruker du?

Charl8e sa...

Hørtes uT som en fin tur :)

Anonym sa...

nada betyr ikke null, louise!

kan du ikke bare innrømme dine feil, isteden for å forsette å uttale deg om ord du ikke vet hva betyr??

null = cero

nada = ingenting

slå det opp i ordboka.

Anonym sa...

jeg er halv spansk så jeg vet at nada betyr ingenting;) null er zero ja:-)

Anonym sa...

men jeg vet ikke hvordan man skriver, jeg kan bare snakke og alle kan jo ta feil:)

Charl8e sa...

Anonym:
Stå fram med navnet ditt, feiging!

Anonym sa...

Ja, hvorfor ikke? Jeg heter Christina, men det er jo helt uvesentlig.

Anonym sa...

halla:P
HVILKE planer har du får å reise til australia? ettr du har studert eiendomsmegling elr under studiene elr før? skal du betale for eiedomsmegling på bi selv eller betaler foreldrene dine?

Anonym sa...

Okei :-)
Nei, er bare noe kjendis greier.
Var veldig likt bare, så trodde det fantes i flere modeller. :)
Hihi, var kjempe fint hvertfall..

www.martine88.blogg.no :-)

// Martine

Anonym sa...

selvom man ikke får alt av mamma og pappa, betyr ikke det at man er opprørsk? Til deg som svarte på den ;)selvom jeg ikke får ALT jg peker på, går ikke jeg rundt å oppfører meg som en kriminell.. haha;P Får da være grenser.. Men som sagt Louise, ikke frekt ment.. Så ikke hiss deg opp, refererte bare til noen tidligere innlegg.. men gidder ikke grave mer i det.. ikke meningen å lage en slik "sak" ut av det ;)men som blogger burde du svarer mer saklig, og heller bare se bort ifra teite og dirkekte frekke innlegg.
Have fun jenter! =) Drama er nok tingen..=) Jeg var også sånn da jg 18 ;)

Anonym sa...

til du anonym over meg her:
'seriøst er du ovr 18 og henger på denne bloggen, da syns jeg ensten synd på deg, alle jeg hører som henger her er enten vennine til louise elr 13-14-15 åriinger., lovr deg!

Anonym sa...

Unnskyld meg, men jeg er 18 og jeg synes bloggen til Louise er verdt å besøke jeg. Ho skriver slik at jeg har lyst å lese mer, og ho er flink til å publisere bilder noe som gjør det kjekt å lese. Vel så spennende blogg ho, som mange andre bloggere, så hvorfor i alle dager skal ikke "vi over 18, som ikke er venner av Louise" 'henge' på bloggen? Det er for dumt. Synes mer synd på de på 13-14-15 år, som du sier, som må "henge" innpå her og komme med unødvendige kommentarer fordi de ikke har noe annet å gjøre på. Kritikk er en ting, men det meste av innleggene her er rett og slett søppel!

Stå på du Louise. Drit oppi alle disse tåpelig kommentarene. Jeg skal hvertfall fortsette å lese bloggen din! :)

Anonym sa...

Louise, de kommentarene av anonym er latterlige. Han/hun vet jo ikke en gang hvordan Burberry skjerf ser ut :p det der er et klassisk mønster på et helt vanlig skjerf. Herregud, så flaut! Å sitte hjemme å kommentere innlegg etter innlegg og alt man får ut av det er irritasjon fra andre. Jævla idiot, gi oss fullt navn da, facebook, hæ? Tøff nå eller? Tror ikke du er så tøff at du tør å si hvem du egentlig er! IDIOT!

Så bare drit i alle kommentarene, ikke gidd å bruk tid på å svare en gang! :-) Rett og slett hva med å ta bort anonymgreia, så de ikke kan herje mer?

De buksene satt jo som et skudd, har GT de fortsatt?

Stå på LOUISE..

Anonym sa...

alle her er tåpelige, louise driter vell en alnge faen i kommenetarene fordi hun synes selv hun er verdens peneste derfår hun ikke tåler kritikk

Ida Bianca sa...

Syns jeg lukter litt sjalusi her jeg. Hmm. Jeg må egentlig le litt. Hva er vitsen med å skrive innlegg på innlegg om at Louise har fake, Louise er mammajente, Louise har en skrivefeil osv. Hva faen? Ingenting av det er det noe alvorlig galt med vel? Noen som har hatt en kjedelig dag hvertfall. Ikke la det gå utover andre for det. Dere kjenner nok ikke Louise, for hadde dere gjort det, hadde dere ikke vært så forbanna frekke som dere er. Louise er en herlig jente tvers igjennom og er snill og god mot alle! Så bare klapp igjen den sletne kjeften deres og få dere en ny hobby. Blir så forbanna irritert her.

Anonym sa...

Skoene er fra Foot Locker eller Foot machine , til deg som spurte om det :-) Kan hende de er fra Lab også, som ligger litt bak strøket .

Syns bloggen din er kjempe fin ! Er nedlatende og være tøff over tastaturet. Mer nedlatende er og være tøff over tastaturet på en blogg .

Anonym sa...

Du er så utrolig peen!
få som deg. likte den hvite singleten din, som du har på bildet. er det kjøpt på ungdoms avdelingen på H&M eller våksen?:)

Karen Vartdal Håvoll sa...

kjempe kule ting du hadde kjøpt, fikk lyst til danmark jeg nå, å shoppe :)
fatter ikke at folk gidder å kommentere om de ikke har noe ordentelig å kommentere, meningsløst mener jeg ;)
liker bloggen din jeg, men hater å se at det er så mange som slenger dritt. men bra du legger mest vekt på det positive du får :)

Tine Carita sa...

Er det rart det blir krig i verden? Uff, stå på Louise! Kjempe fin blogg syns nå jeg :-)

Cicilie Blakkisrud sa...

Hei, bare lurte på hvor du har kjøpt de lekre støvlettene på inlegget "spørsmålsrunde"? :-)

Anonym sa...

Hvis du mener alle ser det der er kopi av et burberry skjerf burde du sjekke fakta selv da, må alt være kopi av burberry fordi det er ruter på det? Og hva er greia med at alt skal kritiseres hvis det er fake uansett? Vedder mye på at ingen av dere har noe ekte uansett sitter bare å later som dere har egne penger til å kjøpe alt ekte og blablabla, bare sjalusi. Fin blogg forresten :-)

Anonym sa...

Til deg over meg, som tydeligvis ikke aner hva du snakker om:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51SSS193Q%2BL._SL500_AA280_.jpg

Anonym sa...

Hvor har du kjøpt den buksen du har på bilde? du er super pen, og du burde bare ikke bry deg om alle de teite kommentarene du får fra folk som er sjalue på deg..:)

Anonym sa...

Danmark er nok ingen by kjære. Det er et land.

Anonym sa...

bare fordi folk ikke er enige med louise sier eller hvordan hun ser ut, betyr ed ikke at dem er sjalu! ;9

Anonym sa...

Kommer det ikke snart en video hvor du svarer på spørsmål? :-) Det hadde vært bra!

Anonym sa...

Å gud da! Er de som kritiserer her egentlig så jævla mye bedre selv? det å ha skrivefeil er ikke så jævla uvanlig heller, ufattelig mange som har det.

Gud, hva faen skjer med å bry seg om en jente man ikke kjenner..

Anonym sa...

Og SO om hun har kjøpt et skjerf som ligner på burberry?!?
Tror Louise hadde hatt råd til å kjøpe seg et ekte burberry hvis hun har villet, jævla fritidsløse tapere!

Anonym sa...

å, jeg elsker københavn! du er heldig som har familie og venner der - en god grunn til å reise dit så ofte som mulig. hehe.

Anonym sa...

Bloggen din er kjempe fin Louise, utrolig teit at enkelte må finne feil hele tiden, ingen er perfekte men man trenger da ikke fortelle alt man tenker på! :P

Stå på, du er kjempe pen og du virker som ei skikkelig bra jente!

Raisa sa...

Jeg elsker de skoene du har på deg i svart på det bildet ved siden av den graven. Hvor har du kjøpt dem?:)